Search This Blog

Pages

August 10, 2011

Berdoa Ketika Sembahyang Malam

Hadis Jabir bin Abdullah r.a katanya:
Aku bersama Rasulullah s.a.w dalam suatu perjalanan sehinggalah kami berhenti di suatu jalan yang menghubungkan dengan suatu tempat yang ada air. Rasulullah s.a.w bertanya: Tidakkah kamu ingin mendapatkan air, wahai Jabir? Aku menjawab: Sudah tentu! Beliau berkata lagi: Kemudian Rasulullah s.a.w turun dan aku mengambil air. Jabir berkata: Rasulullah pergi menunaikan hajatnya dan aku menyediakan air untuk baginda berwuduk. Setelah selesai menunaikan hajat baginda kembali kepadaku lalu berwuduk dan bangkit seterusnya sembahyang dengan menggunakan sehelai pakaian yang diikat antara dua punca kain tersebut. Aku berdiri di belakang baginda, lalu baginda memegang telingaku dan menarikku ke arah kanan baginda.

No comments:

Post a Comment